Tervetuloa IDÉ House of Brands

  • Gå til vår norskpråklige nettside
  • Gå till vår svenska språkiga webbplats
  • Besøg vores danske hjemmeside
  • Mene Suomen sivuilla
  • English information

Historia


1987
Morten Pedersen ja Lasse Lauritzen perustivat IDÉ:n. Ensimmäisen vuoden liikevaihto oli 3,9 miljoonaa norjan kruunua. Voittoa kertyy kokonaiset 390 kr..


1988
Liikevaihto onnistuttiin kaksinkertaistamaan. Kahdeksan miljoonan kruunun liikevaihdosta kerättiin voittoa 250 00 kr.


1989-1993
Seikkailu jatkui. Liikevaihdon kasvun myötä myös henkilökuntaa palkattiin lisää. Vuoden 1993 liikevaihto oli 26, 5 miljoonaa kruunua ja henkilökunnan lukumäärä oli 11.


1994
Norjan Olympiavuosi. IDÉ toimitti suuria määriä reppuja, lippalakkeja, pinssejä ja tekstiilituotteita Lillehammerin mitalihuumaa todistamassa oleville elinkeinoelämänedustajille. Vuoden liikevaihto nousi 29,8 miljoonaan kruunuun..


1995
IDÉ ylitti 30 miljoonan vuosiliikevaihdon rajan, joka nosti yhdentoista hengen yhtiön Norjan suurimpien liikelahjatalojen joukkoon.


1996-1999
Yrityksen konsolidaation yhteydessä voitot nousivat 38,8 miljoonaan kruunuun. Yrityksen pääoma jatkoi vakaata kasvuaan. Myös henkilökunnan lukumäärä nousee 16 henkilöön.


2000
Uuden vuosituhannen ensimmäinen vuosi toi tullessaan 43 miljoonan kruunun liikevaihdon. IDÉ osti Organisasjonsprofil ja M. Klebs & co yritykset.


2001
Haave omasta IDÉ – talosta tuli toteen tammikuussa yrityksemme muuttaessa omaan painolliseen toimistorakennukseensa. 30 hengen tiimimme ylsi upeaan 80 miljoonan kruunun vuositulokseen Stavangeriin ja Trondheimiin avattiin uudet toimistot.


2002
Bergeniin avattiin uusi yksikkö syksyn alussa. Vuositulos nousi 82 miljoonaan euroon.


2003
IDÉ ylitti100 miljoonan kruunun rajan 16 joulukuuta 2003. Tulos kasvoi ennen vuoden loppua neljällä miljoonalla kruunulla. Henkilöstön koko on pysyi noin 40 henkilössä. Vuosi oli alallemme tavallista vaikeampi.


2004
Tammikuu käynnistyi yrityksen kautta aikojen suurimmalla kertatilauksella. Tilauksen suuruus oli ennätykselliset 3 330 000 miljoonaa kruunua. Lillehammeriin avattiin uusi toimisto ja Stavangeriin rakennettiin uusi myyntinäyttely, joka on omaa luokkaansa. Marraskuussa onnistuimme jälleen rikkomaan tulosennätyksen. Myimme viiniä ja jouluruokia enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Uusi vuosi toivotettiin tervetulleeksi 45 työntekijän henkilökunnalla ja 114 miljoonan vuosituloksella.


 


2005
Vuodesta tuli IDÉ:n menestynein mielettömällä 128 miljoonan vuosituloksella. Oslon toimisto muutti uusiin tiloihin toukokuun 1. päivänä. Asiakkaamme ottivat vastaan uuden 800 neliömetrin GlasMagasinetin myyntinäyttelyn vastaan erittäin positiivisin mielin.


2006
Vuosi 2006 toi mukanaan uuden toimiston Tønsbergiin ja tytäryhtiön Tukholmaan. Yrityksemme uudeksi nimeksi muutettiin IDÉ House of Brands. 65 työntekijän ylittyessä, onnistuimme tekemään uuden 200 miljoonan kruunun ennätystuloksen.


2007
Vuosi pyörähti käyntiin tehokkaan tammikuun ja Tanskaan laajentumisen merkeissä. Myös Göteborgiin ja Malmöön avattiin uudet toimipisteet.


2008
Aloitimme tammikuun muuttamalla uusiin tiloihin Tukholmassa. Maaliskuussa IDÉ oli mukana sponsoroimassa Birkebeinerrennetin maastohiihtokilpailuja. Avasimme elokuun alussa uuden konttorin Tanskan Koldingiin.


2009
Vuosi alkoi IDÉ:n laajentumisella tytäryhtiön myötä Helsinkiin. Suomen henkilökunta kasvoi ensimmäisen vuoden aikana kuuteen työntekijään kahden kokeneen liikelahja-alan asiantuntijan johdolla. Haastavasta vuodesta huolimatta, pystyimme solmimaan uusia merkittäviä asiakkuuksia. Yrityksen vuositulos kasvoi jälleen ennätyslukemiin 260 miljoonan kruunun liikevaihdon ylittyessä.


2010
Vuosi oli taas uskomaton ja kasvoimme jälleen vuositulosta. Yhteensä liikevaihto oli €39 milj.-Norja: 30,1 milj. , Ruotsissa: 5milj., Suomi: 2,3milj. ja Tanska: 1,6milj. Olemme kiitollisia että meidän Pohjoismaiden laajennus on ollut menestyksellinen.


2011
Olemme ylpeitä ilmoittaa että vuosi 2011 loppui myös hienoilla luvuilla, ”best ever” -merkinnässä. Yrityksen vuositulos tulee ulottumaan niin mahtavaan tulokseen kuin €48 milj., ja näin IDÈ House of Brands on Euroopan suurin yksityinen liikelahjayritys. Norjassa vuositulos kasvoi noin €36,8 milj., Ruotsissa lähes €5,4 milj. ja sekä Suomessa että Tanskassa €2,4 milj. Onnittelemme voittoa IDÈ ryhmässä ja odotamme vuotta 2012 innolla, jolloin IDÈ on ollut alalla 25 vuotta.


2012
Me teimme sen jälleen, vuosi 2012 oli “best ever” myynnillisesti. Aloitimme vuoden avaamalla uuden upean näyttelytilan Oslon keskustaan, Glasmagasinet ostokeskuksen ylimpään kerrokseen. Meidän Oslon konttori kasvoi 1600m2 ja meillä on nyt alan upein näyttelytila kahdessa kerroksessa. Vietimme myös yrityksemme 25-vuotisjuhlia erilaisilla tapahtumilla ympäri Pohjoismaita. Lajensimme konttoreitamme Bergenissä ja Sandefjordenissa ja avasimme uuden konttorin Ålesundiin.


2016
Muutaman vuoden supistukset öljyteollisuudessa ovat vaikuttaneet Stavangerissa ja Bergenissäsijaitseviin toimistoihimme, mutta vuonna 2016 teimme jälleen vakaan tuloksen Norjassa. Tanska teki jälleen hyvän tuloksen kuten olimme suunnitelleetkin ja Suomessa saatiin vihdoinkinpositiivinen tulos vuonna 2015 investoidun yritysoston jälkeen. Suomen yhtiön liikevaihto olilähes 50 miljoonaa Norjan kruunua. Ruotsin organisaatiossa oli suuria muutoksia 2016, mutta odotamme näkevämme niiden positiiviset vaikutukset kevään 2017 aikana. Meidän uusi toiminnanohjausjärjestelmä on vihdoinkin integroitu kaikissa maissa. Vuonna 2017 teemme töitä yhtenäisessä järjestelmässä, joka vaikuttaa jokapäiväiseen elämään positiivisesti. Odotamme innolla uusia haasteita vuodelle 2017.