TUOTEmedia

Perinteiset markkinointikanavat ovat muutoksen alla; tuotemedia on vahvassa kasvussa.
Ajattele uudesti, erotu joukosta!

MUISTA TUOTEMEDIA MARKKINOINTIMIKSISSA

Tuotemediaan kuuluvat kaikki tuotteet, jotka tavalla tai toisella viestivät yrityksen tai brändin imagoa tai haluttua sanomaa.

Miksi valita Tuotemedia? 

  • Rakentaa suhteita
  • Luova
  • Pitkä elinkaari
  • Mitattava
  • Alhainen kontaktikustannus
  • Fyysinen
  • Tuo lisäarvoa vastaanottajalle

 

Tuotemedia ja profiilituotteet yhdistetään monesti pelkästään kyniin ja t-paitoihin, mutta se voi olla myös paljon enemmän. Tuotemediaan kuuluvat kaikki tuotteet, jotka tavalla tai toisella viestivät yrityksen tai brändin imagoa tai haluttua sanomaa tunnistettavan merkkauksen, kuten esimerkiksi logon kautta. Aina merkkauksen ei kuitenkaan tarvitse olla logo, sillä myös itse tuotteet voivat luoda toivottuja mielleyhtymiä muodon, värin, äänen tai tekstin avulla. Kun onnistut valitsemaan oikean tuotteen oikeaan paikkaan ja aikaan, ovat hyödyt paljon uskottua suuremmat. Tässä me, IDÉn innovatiiviset tuotemedian ammattilaiset, olemme auttamassa juuri sinua!
Jos kaipaat inspiraatiota siitä miten tuotteita voidaan hyödyntää markkinoinnissa katso referenssejä täältä.

Tuotteiden lahjoittaminen on vuoden 2016 "Global Advertising Specialty Impressions" tehdyn tutkimuksen (yli 100000 vastaajaa) mukaan edullisin markkinoinnin keino. Esimerkiksi lippalakin näkyvyysfrekvenssi on yli 3000 kertaa sen elinkaaren aikana ja jos lippalakki maksoi n. 3 euroa, niin yhden lippalakin kontaktikustannus on n. 0,10 euroa.  Tähän ei mikään muu mainontakanava pysty. 

88 prosenttia
Tutkimuksessa havaittiin myös, että alle 55-vuotiaiden vastaajien keskuudessa tuotemedia on kaikista suosituin mainonnan muoto.

Eräässä toisessa ruotsalaisessa profiili- ja mainontatuotteiden ammattijärjestön tutkimuksessa selvisi myös, että 88 %  vastaajista muistaa vielä 12 kk vastaanottamisen jälkeen tuotteen antajan.

Pisteet korkealla
Sama tutkimus osoittaa, että 32 % käyttää mainostuotetta päivittäin ja 60 prosenttia käyttää sitä viikoittain tai useammin. Sama tutkimus vuodelta 2016 osoittaa, että 30 % ihmisistä kokee tuotemediamainonnan  positiivisena. Vertailussa korkeamman arvion sai ainoastaan elokuvamainonta 32 % :lla. 

Asioita joita tulee muistaa profiilituotteita valitessa: 

1. Muista viesti! Mitä haluaisit sanoa teetetyllä tuotteella? Logon sijoittaminen tuotteeseen on helppoa, mutta on tärkeää pitää mielessä, mitä viestit jakamallasi tuotteella. Painottaako yrityksesi tai organisaatiosi esimerkiksi ympäristöasioiden merkitystä? Valitse ympäristöystävällinen tuote! Haluatko näyttää vastaanottajalle, että välität? Jaa vedenkestäviä tuotteita huonoissa sääolosuhteissa tai kesätuotteita kuten vesipulloja/lippalakkeja/aurinkorasvaa kesäpäivinä. 

2. Relevanttius ja kohderyhmä! Jotta jakamaasi tuotetta tullaan oikeasti käyttämään on tärkeää tuntea kohderyhmä hyvin. Ketä he ovat, mistä he välittävät ja mikä on heille tärkeää. Näiden kysymysten vastausten avulla löydämme tuotteen joka vastaa sinun arvomaailmaasi. 

3. Laatu! Jos yrityksesi on tunnettu tietystä laadusta on tärkeää ajatella myös että ehkä myös jakamiesi tuotteiden olisi hyvä olla laadukasta. Halvin ei aina ole paras. Valitse viisaasti käyttämällä tuotteita jotka ovat pitkäikäisiä ja vastaavat brändimielikuvaasi.

  

Produktmedia