ERIKOISTUOTANTO

MIKÄ ON ERIKOISTUOTANTO?

Yksinkertaiset muutokset kuten värinvaihto, koon muutos tai eri materiaalien käyttö antavat sinulle mahdollisuuden viestiä yrityksesi strategiaa, visiota, identiteettiä ja tuotemerkkiä. Jo olemassa olevan tuotteen muokkausta kutsutaan erikoistuotannoksi. Aivan uusien tuotteiden kehitys on myös erikoistuotantoa. Näillä menetelmillä sinulla on ainutlaatuinen mahdollisuus rakentaa tuotemediaratkaisut markkinoinnin tarpeisiisi ja näin elävöittää tuotemerkkiäsi.


MEIDÄN AMMATTITAITO – SINUN TURVASI

Tuotteiden valmistus yleensä ja erikoistuotanto erityisesti vaatii oikean kompetenssin. IDÉ auttaa sinua suunnittelun ja logistiikan kanssa, me tunnemme lait ja määräykset ja olemme läsnä itse tuotannossa. Lisäksi pidämme huolta, että kaikki sujuu meidän oman Code of Conduct toimintaperiaatteidemme mukaisesti. Sisäänostajamme tekevät läheistä yhteistyötä toimittajiemme kanssa, jotta voimme saavuttaa pitkäkestoisia toimitussopimuksia. Laatupäällikkömme pitää huolen siitä, että sinun tuotteidesi alkuperää pystytään seuraamaan, ne eivät sisällä vaarallisia kemikaaleja ja kaikki tuotteet on merkitty voimassaolevien säädösten mukaisesti.

MIKÄ ON MEIDÄN TAPA RATKAISTA ASIAKKAAN TARVE?

Meidän asiakkaamme tulevat usein meille hyvän IDEan kanssa toiveena saavuttaa haluttu tulos. IDEa voi olla mitä tahansa tuotteen lanseerauksesta tuotemerkin rakentamiseen osaksi yrityksen sisäistä strategiaa. Kaikille ideoille on yhteistä se, että aina on tavoite, joka halutaan saavuttaa. Jotta tavoitteen voi saavuttaa tarvitaan työkaluja, idean ympärille tulee rakentaa konsepti, jotta viesti saavuttaa halutun vastaanottajan parhaalla mahdollisella tavalla. Kun tämän kokonaisuuden viestintä hoidetaan oikein, vastaanottaja sekä muistaa viestin että tuntee löytäneensä ratkaisun hänen ongelmaansa. Tavoitteena on myös, että viestintä luo positiivisia mielleyhtymiä tuotemerkillesi. Täältä löydät meidän 4 vinkkiä sille, kuinka rakentaa konsepti

Kun me luomme konsepteja asiakkaidemme kanssa, haluamme tehdä töitä tavoitteellisesti ja luovasti. Erottuminen markkinoilla vaatii selkeän profiilin ja tämän profiilin viestintä hoituu parhaiten räätälöityjen tuotteiden avulla.

 

Strandus ja Bjørnis
Me olemme toimittaneet usealle asiakkaalle juuri heidän tarpeisiinsa tuotettuja maskotteja. Asiakkaalla on ollut IDEa ja toive. Yhdessä Egmontin sarjakuvapiirtäjien ja asiakkaan kanssa olemme tehneet luonnoksia eri eläinhahmoista ja muista hahmoista eri tilanteissa. Yhdessä asiakkaan kanssa valitsemme parhaimmin sopivan maskotin siihen, mitä asiakas haluaa viestittää. Onko maskotin tarkoitus luoda hyvää tunnelmaa, vai heijastaako maskotti paikalllisia arvoja vai yrityksen arvoja?

Me olemme toimittaneet Bjørnis-maskotin Trondheimin palolaitokselle, jolla on tarkoituksena lohduttaa lapsia heidän kohdatessa palolaitoksen. Lisäksi olemme toimittaneet Strandus-hahmon Strandtorget kauppakeskukselle. Siellä hän ilahduttaa sekä lapsia että muita kävijöitä. Asiakkaamme tavoitteet voivat vaihdella suuresti, mutta tuote voi olla sama. Nämä tuotteet valmistetaan luonnosten pohjalta ja voidaan räätälöidä vastaamaan juuri sinun tarpeitasi asiakkaana. Maskotteja voidaan käyttää useissa eri tilaisuuksissa, joten voit hyödyntää tätä markkinointisi punaisena lankana. Avaimenperä, lippalakki, myssyt, muistikirjat jne.


"Strandus on ollut menestys siitä päivästä lähtien, kun hän saapui Strandtorgetille. Hän on ollut erittäin suosittu lasten keskuudesssa jo nimikilpailusta lähtien ja monet ovat tulleet Strandtorgetille häntä tapaamaan. Vain mielikuvitus voi rajoittaa meidän mahdollisuuksia siinä, miten voimme hyödyntää häntä sekä viestinnässä että aktiviteettina kauppakeskuksessa ja sen ulkopuolella, tai mitä giveaway-tuotteita lapsille voisi jakaa"

Katso muita esimerkkejä mitä olemme Suomen IDÉllä toteuttaneet.