IDÉASTA KONSEPTIIN

Tie hyvästä ideasta hyväksi konseptiksi voi olla haastava. Konsepti on idean jalostaminen niin, että kohderyhmä vastaanottaa ja ymmärtää viestin. Onnistunutta konseptia voi kuvata tekijöillä kuten luonteenomainen, mieleenpainuva, yhdistävä ja merkityksellinen. Tavoitteena on saada vastaanottaja reagoimaan viestiimme.

Joten miksi käyttää aikaa konseptin rakentamiseen?

Tämän päivän viestintäympäristö on nopeatempoinen ja jatkuvassa muutoksessa. Tämä vaatii yrityksiltä luovuutta sekä strategista ajattelua, jotta pysyt mukana kilpailussa yleisön huomiosta. Tämä prosessi luo perustan viestinnän sisällölle, valitulle kohderyhmälle ja miten toteuttaa viestintä. Tämä on se punainen lanka, joka yhdistää eri kanavat ja luo kokonaisuuden.


 

4 ASIAA, JOTKA SINUN TULEE MUISTAA KUN RAKENNAT KONSEPTIA

1. Mitä haluat saavuttaa?
Sinulla tulee aina olla selkeä tavoite. Ilman selkeää tavoitetta, sinun on vaikea pitää huomio halutussa tuloksessa. Haluatko rakentaa vahvemman tuotemerkin tai kasvattaa likkevaihtoa, onko tavoitteenasi yrityksen maineen kasvattaminen vai oletko rekrytoimassa henkilöstöä? Voit hyvin jakaa tavoitteen osatavoitteisiin, mutta muista aina keskittyä päätavoitteeseen.

2. Mikä on kohderyhmäsi?
Tunne kohderyhmäsi, niin sinun on paljon helpompi kommunikoida oikein kohderyhmäsi kanssa.

3. Minkä viestin haluat välittää?
Tämä liittyy läheisesti kohtaan yksi. Mitä haluat kertoa kohderyhmällesi? Viestin tulee heijastaa projektin päätavoitetta. Vaikka sinulla olisi rajaton budjetti, ilman selkeää viestiä et pysty saavuttamaan haluamaasi tavoitetta.

4. Mikä on käytettävissä oleva budjettisi?
Aseta projektillesi budjettiraamit. Koska on olemassa lukemattomia eri markkinointikanavia ja –ratkaisuja, on helppoa unohtaa projektin varsinainen tavoite. Päätavoite määrää budjetin siten, että projektin punainen lanka heijastuu joka osa-alueella.

Refleks
Bjørnis drikkeflaske
Bjørnis refleks
Bjørnis matboks
Bjørmos lue
Bjørnis hals
Delta vaffeljern
Brannbamsen Bjørnis